Dieta jajeczna

Szybkie odchudzanie wcale nie jest proste. Przede wszystkim dlatego, że trzeba stosować się do bardzo restrykcyjnych zasad.

Taki sposób odchudzania ma bardzo wiele wad. Nie da się jednak zaprzeczyć, że jest bardzo skuteczny. Można utracić nawet kilka kilogramów już w kilka dni. Dla osób, którym zależy na szybkim zgubieniu zbędnych kilogramów to świetne rozwiązanie. W końcu nie każdy chce czekać bardzo długi okres czasu na efekty. Wśród szybkich sposobów odchudzania się warto jest zwrócić uwagę na dietę jajeczną. Oczywiście jej założenia są bardzo restrykcyjne i należy ściśle ich przestrzegać.

Na skutki diety nie trzeba będzie długo czekać. W zasadzie od razu możliwe będzie zauważenie redukcji tkanki tłuszczowej. Na samym początku trzeba jednak powiedzieć, że dieta jajeczna jest przeznaczona dla osób, które lubią jeść jajka. W końcu to one będą stanowić podstawę jadłospisu. Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dotyczące diety jajecznej. Należy stosować się do poniższych zaleceń. Dzięki temu możliwe stanie się zrzucanie zbędnych kilogramów w bardzo szybkim czasie.

Jajka

jajkaJajka to nabiał. Zawierają wiele wartości odżywczych. Składają się z białka, węglowodanów, tłuszczu oraz wody. Są źródłem witamin z grupy B oraz A, D, E, K. Jajka są niskokaloryczne. W 100 gramach znajduje się zaledwie około 150 kalorii. Przy zakupie jajek należy szczególną uwagę zwrócić na ich klasę. Należy kupować jajka klasy A, najlepiej z oznaczeniem 0 lub 1 – oznacza to, że pochodząca od kur z gospodarstwa ekologicznego lub żyjących na wolnym wybiegu.

Główne założenia diety

Dieta jajeczna polega przede wszystkim na spożywaniu jaj ugotowanych na twardo. Dziennie powinno się spożyć ich 6. Należy zwrócić uwagę na fakt, że jest to bardzo duża ilość. Na zwykłej, zdrowej diecie dorosły człowiek powinien jeść średnio w ciągu tygodnia 4-5 jajek.

Podczas diety jajecznej należy wykluczyć z jadłospisu

potrawy tłuste i smażone oraz ograniczyć spożycie węglowodanów.

W jadłospisie powinny znajdować się:

  • Jajka,
  • Owoce,
  • Warzywa.

Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że dieta jajeczna występuje w kilku odmianach. Powyższe założenia dotyczyły najbardziej restrykcyjnej jej odmiany. Inne dopuszczają możliwość spożycia ryb czy piersi z kurczaka.

Bardzo ważne jest, aby nie stosować zbyt długo diety jajecznej. Przede wszystkim chodzi o fakt, że do organizmu nie są dostarczane wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Może prowadzić to do różnych problemów zdrowotnych. Stosując dietę jajeczną należy pamiętać o dostarczaniu do organizmu odpowiedniej ilości płynów. Wymagane jest spożycie przynajmniej 3 litrów wody codziennie. Należy również pamiętać o spożywaniu w ciągu dnia wyłącznie trzech posiłków. Nie wolno podjadać.

Przygotowanie jajek na twardo

Podstawą jadłospisu przy diecie jajecznej są jajka ugotowane na twardo. Można powiedzieć, że potrafi je przygotować każdy. Warto jest jednak przypomnieć, że jajka należy gotować nie dłużej niż 10 minut. To bardzo ważne. Po tym czasie jajka tracą część wartości odżywczych.

Zalety diety jajecznej:dziewczyny-small

  • szybkie działanie,
  • duża redukcja tkanki tłuszczowej,
  • mało skomplikowana,
  • tania,
  • skuteczna,
  • bardzo efektywna.

Wady diety jajecznej:

  • spożycie tak dużej ilości jajek może prowadzić do wzrostu poziomu cholesterolu we krwi,
  • do organizmu jest dostarczana mała ilość kalorii, a zapotrzebowanie energetyczne organizmu nie jest pokrywane,
  • podczas diety jajecznej nie są dostarczane do organizmu wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze,
  • możliwe jest wystąpienie skutków ubocznych, takich jak bóle głowy czy zawroty.

Ile czasu powinna trwać dieta jajeczna?

Dieta jajeczna nie powinna trwać dłużej niż 7 dni. W przeciwnym razie można doprowadzić do wystąpienia różnych skutków ubocznych. Nie należy również powtarzać jej wcześniej, niż miesiąc od zakończenia poprzedniej diety. Przede wszystkim chodzi o fakt, że przez ten okres organizm powinien mieć czas na regenerację.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie: 2 jajka na twardo z dodatkiem majonezu, pomarańcza,
Obiad: 3 jajka na twardo, surówka,
Kolacja: 1 jajko na twardo, sok z grejpfruta.

Efekty diety jajecznej

fitness1Podczas tygodniowej diety jajecznej można schudnąć nawet 8 kilogramów. Należy jednak uważać na efekt jo-jo, który często jest negatywnym skutkiem odchudzania. Wystarczy jednak zastosować kilka prostych diet, aby móc go uniknąć. Przede wszystkim należy stosować założenia zdrowej diety, czyli jeść potrawy gotowane na parze lub pieczone w piekarniku czy na parze. Trzeba unikać dań tłustych.

O wiele zdrowsze są mięsa, wędliny czy nabiał zawierające niską zawartość tłuszczu. Bardzo ważne jest, aby jeść jak najwięcej warzyw i owoców. W ciągu dnia należy dostarczać do organizmu wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Dla zachowania efektów diety jajecznej po jej zakończeniu bardzo ważne jest podjęcie aktywności fizycznej. Przede wszystkim chodzi o ćwiczenia, bieganie, pływanie czy chociażby spacerowanie. To bardzo ważne. W końcu prawdziwe jest stwierdzenie, że sport to prawdziwe zdrowie.